Pozycjonowanie stron internetowych – blogi firmowe robią furorę w internecie

Blogowanie stało się zjawiskiem łapiącym za gardziel cały świat internetu oraz przerodziło się w swego rodzaju fenomen kulturowy i sposób wyrażania się. Sprawdź, w jaki sposób rozwinęła się ta forma strony internetowej.

Początki blogów

Początkowo blogi miały głównie charakter informacyjno-poradnikowy i były głównie tworzone przez osoby pasjonujące się daną dziedziną lub tematyką w swoim czasie wolnym jako forma odreagowania stresu oraz robienia czegoś swojego, własnego, nietuzinkowego i interesującego. W późniejszym czasie z prowadzenia blogów skorzystali także właściciele wielu liczących się na rynku firm, którzy postanowili rozwinąć swoją pozycję w internecie i wypłynąć na szersze wody niż tylko korzystać z udogodnień i możliwości, jakie daje posiadanie własnej strony internetowej. Spora grupa osób odpowiedzialnych za marketing w firmach doszła do wniosku, że warto użyć nowatorskiej formy w postaci bloga, który dzięki swojemu lżejszemu i mniej oficjalnemu charakterowi od tradycyjnej strony internetowej może w znaczącym stopniu zjednać sobie naszych klientów. Wszystko przez to, że blog stanowi doskonały balans prezentacji naszej firmy w oczach naszych potencjalnych klientów lub też prospektów jak się popularnie o nich mówi w środowisku marketingowym.
Przyciągnij potencjalnego klienta

Na naszej stronie internetowej zamieszczana jest głównie nasza oferta, cennik, dane kontaktowe czy też rys działalności naszej firmy, natomiast blog zaopatruje naszych klientów w rozmaite rady, dostarcza interesujących i nieoczywistych ciekawostek oraz prezentuje naszą firmę od innej strony niż robi to nasze witryna internetowa. Pozycjonowanie blogów, podobnie jak pozycjonowanie stron internetowych, jest bardzo istotne, gdyż pozwala to nam na równoległe rozwijanie miejsca naszego bloga w liście wyszukiwań w internecie z miejscem naszej witryny. W internecie, tak jak w życiu, wszystko musi być dobrze przemyślane i sprzężone, aby mogło zadziałać poprawnie i aby była szansa na jego sukces. Należy zatem pamiętać o tym, że blog firmowy stał się ostatnio ważnym i nierozerwalnym akompaniamentem naszej strony internetowej, który też jest ściśle związany z działaniami SEO, które maja na celu wybić stronę w top, tzw. pozycjonowanie stron internetowych.